Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Chevrolet Corvette

2008.02.13

A bűvös szám visszaidézi azt az időszakot, amikor Detroit dominálta az autók világát hatalmas, erős V-8-asaival. A Chevrolet 427 V-8 először kísérleti motorként jelent meg 1963-ban Daytonában és 267 km/h-s sebességével ejtette ámulatba az embereket. Nemsokára futószalagra került Mark IV-ként a Chevy hatalmas, patkánymotornak is nevezett motorjaként. Most a 427 visszatért a tűzokádó Z06 Corvette-ben. De ez a 427 ( 7000 köbcentiméter) nem a régi motor reinkarnációja, sokkal inkább egy új variáns. Gyakorlatilag minden alkatrészt újraterveztek a jobb teljesítményért.


Az LS2-vel, az alap C6-os motorral összehasonlítva az LS7-nek új blokkja van. A blokkban nemesacél főtengely, főcsapágy, titánium összekötő rúd, és nemesacél dugattyúk vannak. A száraz olajteknős olajozórendszer megfelelő kenést biztosít a 7000-es fordulaton dübörgő motornak. A szelepek 12 fokra vannak elrendezve a hengerhez képest, ami nagyobb kompresziót tesz lehetővé mint a 15 fokos szög (11:1 kompressziós ráta).


A gázok óriási hátsó kipufogódobon és csövön keresztül távoznak. A magas költségek miatt a dobok acélból készültek, nem titániumból, hasonlóan a korábbi Z06-hoz, de ez más szempontból különleges. Alacsony fordulatszámnál a kipufogógáz egy egyszerű jól hangtompított csövön keresztül távozik, de ha rálépünk a gázra, és túllépjük a 3500-as fordulatot, a vákummal működtetett kerülő szelepek megnyitják az utat egy cső felé, mely fület gyönyörködtető hangot varázsol elő a Chevrolet Corvette Z06-ból.


A maximális 500 lóerőt 6200-as fordulatnál lehet előcsalogatni. Az erőátvitelről egy sportváltó gondoskodik, mely a Corvette hatfokozatú váltójának feltunningolt változata. Ráadás a pumpa, mely a sebességváltó olaját továbbítja a motor hűtőjéhez, hogy a váltó fokozott igénybevétel esetén is megbízhatóan működjön. A lehűtött olaj egy második hőcserélőn halad át, ahol a differenciál olajának hőmérsékletét kontrollálja a rendszer, mielőtt az visszakerül a váltóba.

A motor bődületes erejét 325/30ZR Goodyear Eagle F1 Supercar defektmentes gumikkal felszerelt 19 colos kerekek közvetítik az útra.  A feszesebb lengéscsillapítók és kipörgésgátló a legtöbbet hozzák ki a feljavított gumiból. Az első rugó is keményebb, mint az utolsó generációs Z06-é, a hátsót pedig valamivel puhábbra hangolták. Hogy a feljavított teljesítménnyel lépést tarthasson, nagyobb fékeket kapott a Z06. Elöl hat dugattyú és hat különálló fékpofa, hátul négy dugattyú, és négy fékpofa gondoskodik a megállásról. 


A nagyobb fékek, kerekek és gumik, a szárazteknős olajozórendszer, a különböző hűtésfejlesztések, a hatalmas kipufogó mind növelik az autó súlyát. Ezt ellensúlyozandó számos dolgot meg kellett változtatni. A legnagyobb változás a váz cseréje volt acélról aluminiumra. Nagyban növelte a szerkezeti szilárdságot a tetőpanel megváltoztatása eltávolíthatóról stabilan beépítettre. Az első sárhányók üvegszál helyett szénszálból készültek, hasonlóan a padlózathoz. Ezeknek a változásoknak köszönhetően a Z06 csupán 1420 kg súlyú, ami 27 kg-al könnyebb mint az eredeti Corvette 6.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Pongy chief blood pressure symptoms

(AAlaneiscajene, 2018.09.27 16:32)

Poids est comment calleux votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque temps votre moelle bat, il pompe le sang par vos arteres a la reste de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/commande-tadalafil-tablets/